Covid19 Leveringssituasjon

Grunnet Covid19 og økt etterspørsel etter Ball Jars har vi gjennom hele 2020 hatt store problemer med å få lagerpåfylling av glass og tilbehør. Da vi bestilte glass tidlig i mars i år tok det over 3 mnd før vi mottok leveransen vår. Og når vi i sommer skulle bestille på nytt fikk vi beskjed om at slik situasjonen var i USA nå ble kun de støreste kjedene i USA med utsalg i alle stater prioritert. Samtidig kunne de ikke si noe om når de åpnet opp for levering utenfor USA, eller til mindre frittsående firma med adresse i USA.

Tidligere i høst fikk vi dessverre tilbakemelding fra produsenten av Ball Glass med følgende beskjed:
Dear Valued Customers, please see the attached service letter from the VP of Sales. Due to the unprecedented demand in the marketplace and the extremely constrained production environment for Ball jars, we will not be able to ship you more product (canning and non-canning) until 3/1/21. 

We will share updates over the next several months if the 3/1/21 timeline is expected to change. 


Here are the key drivers:

  • Marketplace demand is +60% vs LY and our supply chain isn’t built to sustain this volume
  • Covid outbreaks in our facilities has slowed production
  • Restrictions put in place (distancing in our production stations) to mitigate Covid outbreaks has slowed production
  • If we don’t slow down outbound shipments to customers today and conserve future product, we won’t be able to ship for summer seasonal business in 2021 (canning and non-canning)

Vi har i det siste jobbet parallelt med å prøve å få til avtaler med distributører/forhandlere av Ball glass både i USA og Europa, men har dessverre ikke lyktes med dette. Enten pga at de ikke ønsker å levere ut av USA, eller at prisene vi får fra disse distributørene/forhandlere vil gjøre glassene våre 50% høyere i pris.  Når det kommer til forhandlere i Europa, så har disse kun noen få typer glass i sitt sortiment og dersom vi skulle bestilt derifra måtte vi doblet prisene på glassene våre. Og det tror vi ikke dere kunder er villige til å betale.

Det betyr altså at vi ikke får tak i mer glass før i bestefall godt ut i Q1 i 2021.  

MEN – vi kommer til å gjøre ALT vi kan for å holde Ballmason.no «flytende» slik at vi kan fortsette å tilby norske kunder og brukere engel og rask tilgang til verdens beste Ball Jars også i 2021 og videre fremover.

Beklager ulempene dette medfører, og takk for alle order fra dere!